Thursday, January 7, 2010

Buku: Mendepani Zaman


Gua ingat nak beli buku ni untuk bacaan awal tahun. Nik Nazmi ni gua kenal gitu-gitu je masa dia dengan SuaraAnum.com seputar tahun 2003. Jadi gua terpengaruh tulis blog sejak tu. Tapi blog yang korang baca ni blog baru. Yang lama-lama tu gua simpan sampai gua pun lupa apa url dia. Sori.

Nik Nazmi sekarang ni dah jadi Adun Seri Setia. Nasib baik gua mengundi di Parlimen Kelana Jaya, Dun Subang Jaya. Adun gua, Hannah Yeoh, cantik. Sebab gua duduk bangi, gua ingat mau tukar tempat mengundi pulak. Tetapi ada satu masalah. Kalau gua tukar Dun Bangi, gua kena mengundi Parlimen Serdang. MP Serdang ni Teoh Nie Ching. Kawan opis gua masa kat Gideon Tan Razali Zaini. Stress, stress. Gua tak suka Nie Ching ni pasal masa dulu gua selalu kena buli dengan dia. BM penulisan dia pun lagi baik dari gua. Jadi gua mahu istikharah dulu lah. Harap-harap kawan gua rio boleh tolong gua dalam aspek menentukan tempat mengundi ni. Gua harap rio masih boleh tolong gua walaupun gua liverpool, dia ____ ( isi sendiri tempat kosong, gua tak mau blog gua tercemar).

Kembali pada buku. Sebenarnya gua mahu tanya kawan2 kalau ada sape2 pernah baca buku ini. Bagus ke? gua tak mau ulasan kawan2 politik beliau. Gua pernah minta kawan gua sampaikan salam pada Nik Nazmi dengan ucapan gua tak suka dia. Dia jawab salam gua dengan cakap, "Lawyer ke?". Gua tambah meluat. Gua harap buku ini bagus. Pasal gua baca blog Nik ni dah makin kurang umpph. Gua tambah meluat bila tgk dia pakai baju Kelantan masa pergi Stadium Selangor. Sama macam Fasha Sandha pulak.

Akhir kata, gua berharap isu parking di Parcel E diselesaikan dengan kadar segera.

P/S: penggunaan kata ganti diri 'gua' adalah sebagai menyantuni suasana rock yang sedang melanda gua.

2 comments:

  1. gua tgh pk2 nk tolong mu ke idak ni.
    gua rase baik mu mengundi kt liverpool jer.

    undi utk 'in rafa we frust' out of service! ;)

    ReplyDelete